Przychodnie i szpitale tego potrzebują

w artykule.Internetowe kolejki do lekarzaCoraz więcej zadań człowiek powierza komputerowi, a jeszcze więcej zadań dzieje się na co dzień w sieci. Niedawno ogłoszone, że NFZ chce wprowadzić elektroniczne zapisy do lekarzy-specjali

Dodane: 03-07-2016 08:34
Przychodnie i szpitale tego potrzebują kartoteka medyczna online
Programy takie jak niebawem staną się obowiązkiem każdej placówki medycznej. Mamy możliwość już teraz wykupić właściwe licencje, jednak czemu jest to konieczne. O tej kwestii w artykule.

Internetowe kolejki do lekarza

Coraz więcej zadań człowiek powierza komputerowi, a jeszcze więcej zadań dzieje się na co dzień w sieci. Niedawno ogłoszone, że NFZ chce wprowadzić elektroniczne zapisy do lekarzy-specjalistów, co powinno zmniejszyć czas oczekiwania na wizytę. Jest to ciekawe podejście, ponieważ jest nadzieja, ze w szpitalach i przychodniach będzie coraz więcej rozwiązań internetowych, które ułatwią życie pacjentów.

E-kartoteka, zapisy przez internet, a jeszcze więcej może zostać zrealizowane w najbliższym czasie, właśnie za pomocą internetowych technologii.


Szpital bez systemu

Jak wyglądałby szpital bez dobrego systemu zarządzania kartotekami pacjentów? Można sobie tylko wyobrażać powstający w wyniku tego chaos. Każdy pacjent chorujący na coś innego i otrzymujący złe leki, źle przeprowadzona diagnoza na podstawie błędnych danych innego pacjenta. Tak chaos to dobre określenie dla takiego stanu rzeczy.

Na szczęście wszystkie szpitale i przychodnie medyczne stosują niezawodne systemy katalogowania i przechowywania danych. Co prawda większość z nich korzysta równolegle z systemu analogowego, czyli szafki na dokumenty, gdzie przechowywane są dane oraz systemów informatycznych, które stanowią dodatkowe miejsce w którym dane są przechowywane. Jest to system, który działa już jakiś czas, ale niebawem zostanie zmieniony i szpitale będą musiały zacząć korzystać jedynie z systemu informatycznego.


Krótko o e-zdorwiu w Wikipedii

e-zdrowie ? wykorzystanie technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych do wspomagania działań związanych z ochroną zdrowia.

Są to narzędzia lub rozwiązania obejmujące produkty, systemy i usługi dla organów i pracowników służby zdrowia oraz dostosowane do indywidualnych potrzeb systemy opieki zdrowotnej dla pacjentów i obywateli, na przykład sieci informacji o zdrowiu, elektroniczne książeczki zdrowia, usługi świadczone w ramach opieki telemedycznej, osobiste przenośne systemy komunikacji, portale poświęcone zdrowiu oraz wiele innych narzędzi na bazie technologii informacyjno-komunikacyjnych, pomagających zapobiegać, diagnozować i leczyć choroby, monitorować stan zdrowia, prowadzić odpowiedni tryb życia.